Nyheter | 2019-05-21

Scania på rekryteringsturné

Tillsammans med återförsäljare har Scania Sverige inlett rikskampanjen ”The Big Mission” för att locka fler medarbetare till verkstäderna. I juni startar en trailer-turné till event, festivaler, gymnasieskolor och mässor i ett tjugotal städer. En bra tidpunkt, kan tyckas när Scanias nya generation lastbilar med alternativa drivmedel lanseras.

Satsningen handlar bland annat om en riksomfattande bombmatta av annonser. Kluriga uppgifter kan lösas i kampanjwebben på mobilen och knäckas med en kod när trailern kommer på besök. Där kan alla testa vad som krävs för att bli servicetekniker och prata med Scanias personal och ambassadörer.
På den förstklassiga webbplatsen ThebigMission.se berättar ambassadörer om fördelarna med att jobba i lastbilsverkstäder. Där kan intresserade också söka lediga jobb hos Scanias återförsäljare runt om i landet.
Scania vill visa hur dagens moderna verkstäder fungerar, hur det är att arbeta som servicetekniker och om karriärmöjligheterna att till exempel specialisera sig eller jobba utomlands.
På webbplatsen finns hela turnéprogrammet.

Ing-Cathrin Nilsson

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade artiklar