Nyheter | 2024-01-03

Nissan lanserar agentnätverk i Sverige

Den 1 januari gick Nissan över till agentmodellen.

Enligt det nya agentprogrammet kommer Nissan att ta ansvar för kundernas inköp och äganderesa, hantera fordonslager på marknaden, fastställa en konsekvent prisstrategi över alla kanaler och säkra direktförsäljning med kunder. Återförsäljarnätverket blir agenter som agerar på uppdrag av Nissan. de blir viktiga kontaktpunkter för kunder för provkörningar, information och kommer att hantera fordonsleveranser till kunder för Nissans räkning, samt erbjuda eftermarknadstjänster.

Följande samarbetspartners blir agenter för Nissan på totalt 43 orter runt om i Sverige:

•Bilbörsen i Östersund
•Bilbyter
•Bilia
•Bilkompaniet
•Hedin Bil
•Holmgrens Bil
•Hurtigs Bil
•Landrins Bil
•Lindells Bil
•Nordmarkens Motor
•RA Motor Stockholm
•Team Autocar
•Visby Motorcentral

– Marknaden och kundernas beteende och förväntningar förändras. Övergången till agentmodellen i Sverige är ett svar på denna förändring. Vi är mycket stolta över att nu kunna presentera vårt nätverk av agenter, säger Cecilie Pedersen, Nissans Sverigechef.

Sverige, med sitt fokus på digitalisering, prenumerationslösningar och införande av elektrifiering, är enligt Nissan en idealisk pilotmarknad för denna nya modell. Sverige är den enda pilotmarknaden och det finns för närvarande inga planer på att utöka modellen till andra länder.

Under det senaste 1,5 året har Nissan haft ett nära samarbete med svenska återförsäljarföreningen för att lansera det nya nätverket.

Nella Bergström

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *