Artiklar & backstage | 2019-11-20

I kölvattnet av BegBil -19

Många var föreläsarna på BegBil, bland dem Sofia Forsling från Wayke på bilden ovan.
Hon och vd:n Martin Fransson sa så här:
Vinn kundernas förtroende digitalt, bilder och filmer är prio ett på nätet, bilhistorik prio två och grundlig bildata nummer tre.
Deras råd!
o Ni har produkter med hjul – ta ut bilen till kunderna för provkörning!
o Filma, visa, testa!
o Köp och sälj online!

 

Johan Wredström, affärsutvecklare på Carfax, förmedlade:
”Mätarfusket är halverat, men det rullar 24 000 bilar i Sverige med manipulerade mätarställningar. Vid direktimport är risken för avvikelser 28 procent.”
o Kolla upp en tyskimporterad bil extra noga!
o Visa kunden att du har kollat bilen!

 

Vrooms vd Bertil Abrahamsson försåg deltagarna med purfärska begagnatsiffror. Han sa bland annat att bilhandelns andel av marknaden har ökat, att omsättningshastigheten också ökar och att lagren i dag är relativt stora men unga. Han listade de största beghandlarna enligt följande:
1 Hedin Bil
2 Bilia
3 Din Bil
4 Riddermark

 

Finalestradören Aron Anderson förmedlade att det omöjliga är möjligt och att motgångar kan vändas till framgång.
o Sätt upp mikromål!
o Ha en anledning till utmaningar!
o Visa tacksamhet!

Ing-Cathrin Nilsson

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade artiklar