Folk & Företag | 2019-02-04

Audis annonsmiss …

… uppmärksammar Resumé. Mil blev kilometer!
Vi citerar vad Resumé skriver:

“När man ska kränga elbilar är batteriets räckvidd ett bärande säljargument. När Audi i helgen köpte DI Weekends baksida hade dock de 41 milen förvandlats till 41 futtiga kilometer.
Det är lätt att göra korrfel, det vet inte minst vi på Resumé. Därför känner vi med Audi och TBWA som i helgens DI Weekend stod för något av en copyblunder.
På baksidan kunde intresserade läsa om Audis nya elbilsmodell e-tron, en modell som ska lansera Audi som en seriös elbils-aktör. Problemet för elbilar har länge varit batteriernas räckvidd där kritiker menar att elbilarna fortfarande är ett påfund för Stockholmare och andra storstadsbor som sällan kör längre än att de kan höra slamret från stadens shoppinggator.
Audi e-tron har egentligen en räckvidd på 400 kilometer, men i helgens printannons hade räckvidden skruvats ned med 1000 procent.
“Lägg till ett batteri med en räckvidd på upp till 41,7 km, snabbladdning med upp till 150 kW och att den är byggd i vår CO2-neutrala fabrik i Bryssel, så förstår du varför vår devis är Vorsprung durch technik”. lyder copytexten där kilometrarna givetvis ska vara 400 i stället för 40.”

 

Ing-Cathrin Nilsson

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade artiklar