Han lottar ut en Volvo på Facebook

Däckline Sverige lottar just nu på sociala medier ut en ny Volvo V70 med däck och fälgar. Marknadschef Imad Doudar berättar om kampanjen.

– Vi bestämde oss för att göra något extra kul för våra följare och kunder. Först frågade vi följare på Facebook vad de skulle vilja att vi lottade ut, och majoriteten svarade att de ville ha en bil eller ett par nya fälgar. Jag tyckte att det var roligt så vi bestämde oss tillsammans med marknadsavdelningen att piffa till det hela och lotta ut däck och fälgar tillsammans med en Volvo V70. Tävlingen finns på Facebook och Instagram.

Har ni fått något gensvar?
– O ja, det går som tåget. Redan första dagen hade vi över 3 000 deltagare från hela Sverige. Jag beräknar att tävlingen når strax över 250 000 människor.

Varför gör ni det här?
– Jag tycker att det är kul att tänka annorlunda och vara innovativ i en så traditionell bransch som däck och fälg.

Hur väljer ni vinnaren?
– Jag tillsammans med marknadsgänget kommer att välja en slumpvis vinnare bland alla som deltar.  Vinnaren presenteras på våra sociala medier.

Vad sysslar Däckline med?
– Däckline Sverige AB grundades 1996 och gick då under namnet Gåsebäck däck. Man startade som en traditionell däckverkstad. Tio år senare började diskussionerna om att starta en e-handel, 2007 tillträdde jag och startade då företagets första e-handel Däckline.se. Under 2014 började vi fundera på hur vi skulle kunna driva mer trafik till hemsidan. Vi blev en av de första i vår bransch att satsa på marknadsföring via Facebook, något som visade sig ge god avkastning. Inför 2022 beräknas omsättningen landa över 60 miljoner kronor.
Vårt eget varumärke Imaz wheels är en etablerad aktör i fälgsverige. Vi har i dag 216 återförsäljare som består av mindre handlare inom däck och fälg.

 

 

 

Nella Bergström

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras.