Folk & Företag | 2022-04-29

En epok är över

Efter nästan 30 år har det sista exemplaret av Ford Mondeo gått av bandet.

Det var 1993 som den då helt nya Mondeo-modellen efterträdde Ford Sierra.
Sedan dess har den tillverkats i fem modellserier och sålts som sedan, halvkombi och kombi.
Den senaste tiden har den dock endast sålts som kombi med ett enda motoralternativ på den svenska marknaden.
En efterträdare till Mondeo väntas presenteras i höst.

Peter Lorin

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Autopix • Annons

Så fångar de köparens uppmärksamhet

Kyvik Auto har byggt upp en av Norges snabbast växande oberoende begagnatbilverksamheter, och de har bara börjat.