Råd&Rön har släppt årets upplaga av skamlistan, det vill säga de företag som har anmälts flest gånger till Konsumentverket. Dessvärre återfinns flera företag från vår bransch på listan. I särklass sämst av alla är Dinbilgaranti, som erbjuder förlängda fordonsgarantier och som skickar ut fakturor som kunderna tror att de måste betala. Dinbilgaranti har anmälts till verket inte mindre än 633 gånger under året, alltså i genomsnitt två gånger varje dag. På Trustpilot, där man kan ge omdömen om företag, har bolaget betyget 1,2 av 5 möjliga och 96 procent missnöjda kunder, vilket är katastrofalt illa. Här har vi skrivit om företaget som Konsumentverket har gått ut och varnat för.
Cardata som erbjuder bilägare en värdering av bilen och utger sig för att vara gratis men tar rejält betalt i det finstilta, intar en föga hedrande andraplats med 248 anmälningar, medan Svenska garantier och Paydrive har 109 respektive 49 anmälningar.
– Rent bedrägligt, säger Råd&Röns chefredaktör Daniel Kjellberg till TV4.
Annons
Nella Bergström
Annons
Annons
Annons
Kommentera