Folk & Företag | 2022-04-20

Honda tror på el

Honda, Japans näst största bilföretag efter Toyota, planerar att satsa uppemot 400 miljarder kronor på sin elektriferingssatsning med målet att märkets tillverkning av helt eldrivna fordon ska vara två miljoner per år från 2030.

Enligt Hondas planer ska hela modellutbudet vara elektrifierat senast 2040.

Peter Lorin

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Autopix • Annons

Så fångar de köparens uppmärksamhet

Kyvik Auto har byggt upp en av Norges snabbast växande oberoende begagnatbilverksamheter, och de har bara börjat.