I Motorbranschen i oktober

Nummer 10 av Motorbranschen distribueras vecka 42.

Vi sätter fokus på transportbilar men belyser också nya digitala försäljningsvägar, ger ljus åt HR-funktionen, besöker Sveriges modernaste skadeverkstad och Sveriges kanske charmigaste kundmottagning, kollar på corona-effekter, spanar in affärer och mycket mer.

Första digitala bilhandeln
Nu kan stockholmare klicka hem sin leasingbil, hämta den och köra i väg utan att ha träffat en människa. Läs om den första heldigitala tjänsten!

GA säljer via kundrådgivare
En svensk importör har startat ett e-handelsprojekt med personliga kundrådgivare som säljer direkt från fabrik. Snart startar ett nytt provkörningscentrum med showroom.

12 sidor transportbilar
Vi borrar in oss på lätta lastbilar i oktobernumret och belyser handlarnas utmaningar ur många perspektiv.

Maxus lågprisutmanaren
Flera har tagit upp kinesiska märket Maxus på transportbilssidan. Utgör de ett hot mot de etablerade aktörerna, med en stark position på marknaden, eller inte?

Ljus på HR
Det är inte ofta strålkastarna riktas mot HR-avdelningarna. Det börjar vi göra nu med ett porträtt av en direktör som satte fart på organisationen när coronapandemin bröt ut.

Samarbete med Missing People
För denne transportbilssäljare i norr är jobbet perfekt att kombinera med det ideella uppdraget som sökledare i Missing People.

Toppmodern skadeverkstad
Det är flödande ljust, sakralt tyst och kliniskt fläckfritt på Sveriges förmodligen nyaste och modernaste skadeverkstad. Vi har varit där.

Kritiserar försäkringsbolag
Ung och förargad drar sig inte denne relativt nyblivne ägare av en skadeverkstad att gå ut med svidande kritik med vad han tycker är godtycklighet från ett av de stora försäkringsbolagen.

Besserwissrar och lögnare
I branschens skymningsland döljer sig många olika kunder. Våra experter har svar på allehanda trassliga situationer som bilhandlare och -verkstäder kan hamna i.

Affären alla pratar om
Vad innebär det när Volvo Cars tar över Upplands Motor får närmare 25 procent av det svenska återförsäljarnätet? Vi sonderar affären som varit på allas läppar.

Det nya nu!
Månaden krönikör levererar en initierad trendanalys av pandemins effekter för den svenska bilhandeln.

Och ett span till
En chefrekryterare i bilbranschen får också ge sin syn på om eftersläpande effekter av pandemin, kickstart och framtiden post-corona.

Tävla och vinn!
I oktobernumret lottar vi ut ett par ursköna och jättesnygga miljötofflor av återvunnet material från Jobi Footright.

Läs också om …
… skattesmällen mot lätta last
… branschdigitala lärdomar
… Sveriges charmigaste kundmottagning
… OS-medaljören som blev bilsäljare
… tre kollegors framtidsplaner
… kundernas rejtingvanor
… en yvig bukett nya modeller
… vanligaste sättet att stjäla bilar
… vilket som blev Årets MRF-distrikt
… vad som händer från norr till söder
… vad som händer framöver – analogt och digitalt

Vad vill du läsa i Motorbranschen? Tipsa oss gärna

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade artiklar