”Jag tror namnbytet stärker vår position”

Upplands motor, som har funnits sedan 1964, byter namn.

Hallå där, Kent Jonsson vd Volvo car retail, före detta Upplands motor.
Varför byter ni namn och hur valdes just detta namn?
– Tidigare i år förvärvades Upplands Motor av Volvo Cars. Med nya ägare i ryggen och som en del i förberedelserna att gå samman med Bra Bil känns det naturligt att vi även byter namn. Namnet speglar att vi är Volvo Cars egen återförsäljarverksamhet.

Upplands motor är ju väldigt inarbetat, är ni inte rädda att tappa kunder nu?
– Våra kunder kommer att besöka samma ställe och träffa samma personer hos oss, så jag är säker på att vi kan behålla vårt anseende bland kunderna. Jag tror att kombinationen av gott arbete och ett starkt varumärke som Volvo gör att vi snarare stärker vår position på marknaden.

Vad innebär köpet och sammanslagningen för er och kunderna?

– Som Volvo Cars egenägda återförsäljare är vår ambition att ligga i framkant och skapa det vi kallar framtidens kundupplevelse. Det innebär exempelvis att vi kommer att vara först ut på marknaden med nya affärsmodeller i syfte att skapa en ”sömlös kundresa” som är enkel, tydlig och bekymmersfri.

Ändras något annat i samband med namnbytet?
– Nej, vi kommer fortsatt att leverera service till våra kunder. Tillsammans vill vi skapa en miljö där kunder lätt kan röra sig mellan fysiska och digitala möten.

 

 

Nella Bergström

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade artiklar