I helgen smygöppnade Mitsubishi Motors i Sverige ett showroom och konceptbutik om 145 kvadratmeter i Sickla i östra Stockholm. Det är en helt ny plattform för spekulanter att upptäcka och uppleva varumärket i eller att köpa en produkt eller en tjänst.
– Mitsubishi Concept Store är en interaktiv arena där man på ett nytänkande och engagerande sätt kan lära sig mer om våra laddhybrider och vårt varumärke. Vi vill utveckla sättet att uppleva och köpa en produkt eller tjänst från oss. Bra onlinelösningar i kombination med ett upplevelsecenter tror vi är en viktig del för att kunna sälja bilar i framtiden, säger Anna Ulfvin, vd för Mitsubishi Motors i Sverige i ett pressmeddelande.I butiken kommer bland annat kampanjer, testkörningar, olika aktiviteter och nya lanseringar av laddhybridbilar att ske. Men som företag- eller privatkund kommer butiken också vara en plattform för köp eller privatleasing av en Mitsubishi.
Jonas Olsson från återförsäljarföreningen säger att handlarna och generalagenten är överens om att bilar inte ska säljas från anläggningen utan att de leads som fångas upp ska slussas vidare till återförsäljarkåren.
– I dagsläget ser vi återförsäljare det som positivt att vi ökar varumärkes uppmärksamhet genom denna typ av nytänkande genom Sicklasatsningen.
Den något abstrakta bilden ovan är hämtad från konceptbutiken.
Kommentera