Verkstad

Joachim Due-Boje

Joachim Due-Boje är ansvarig för service-marknadsfrågor på MRF. Sitter i Allmänna reklamationsnämnden. 08-701 26 38

Summera din fråga i en mening. T.ex: "Vad gäller när en kundbil påkörs?"

Joachim Due-Bojes expertsvar

Undvik problem, begär skriftligt!

Fråga: FRÅGA En regnig vårmorgon ringde en äldre man och ville ha hjälp med bromsarna på sin franska bil. Av hans beskrivning kunde man ana att…

Detta gäller när en kundbil påkörs!

Fråga: FRÅGA Nu har det blivit riktigt jobbigt. Efter diverse reparationer av skivor, klossar, ok och bromsrör på en äldre mans Peugeot blev bilen påkörd och…

Blev punka under provkörningen

Fråga: FRÅGA Tidigt i juni bokade en dam service på sin fyra år gamla BMW 320. Hon skulle på långresa till Österrike på semestern och ville…

Hissmotorn pajade under reparationen

Fråga: FRÅGA En nästan åtta år gammal Passat var bokad för en skadereparation höger bak hos oss nyligen. Innan uppdaterade vår repverkstad bilens ABS. En av…

En liten lektion i ARN-bemötande

Fråga: FRÅGA Jag blir så förb… En limousine-ägare lämnade in sin långa, något slitna Lincoln till oss för att batteriet drog ur och bad oss felsöka.…

När kunden är företagare …

Fråga: FRÅGA Du skriver väldigt ofta om hur vi verkstäder ska förhålla oss till konsumenter, men hur ska vi göra med kunder som har egen firma,…